World Game

دنیای بازی

World Game

دنیای بازی

World Game

دنیای بازی سعی دارد لینک دانلود ، سیو ( SAVE ) ، تریلر و نقد بازی را برای شما انتشار کند .

سبک بازی
بایگانی
نویسندگان

far cry 3

سه شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۴۴ ب.ظ





1

از نظر من بازی باید واقع گرایانه باشد، واقع گرایانه به این معنی که بتوانی در بازی هر کاری که خواستی انجام بدهی و با محدودیت خاصی مواجه نشوی، راستی شما واقع گرایانه بودن را چطور تعریف می کنید؟ پرداختن به نیازهای جسمی و جنسی؟ یا آزادی عمل های دیگر که اگر بخواهیم از همه آن ها نام ببریم ساعت ها طول می کشد. در صنعت گیم بازی های ویدیویی دنیای باز غالباً به دو دسته تقسیم می شوند، اول بازی های نقش آفرینی که به RPG معروف هستند و دقیقاً همانطور که از اسمش (Role Playing) معلوم است مخاطب خود را به جای شخصیت داستان قرار می دهد و هر طور که می خواهید بازی را پیش می برد، از سوی دیگر عناوین اکشن ماجراجویی (Action Adventure) وجود دارند و تفاوت مهم اکشن ماجرایی با نقش آفرینی بیشتر از هر چیزی در نوع روایت داستان آن است، به طوری که در عناوین Action Adventure یک داستان خطی را دنبال می کنید که همه اتفاقات آن از قبل تعیین شده است، فقط در طول مراحل آزادی عمل را در حد محدودی در اختیار دارید و می بایست کارهای بخصوصی را انجام دهید تا به هدفی که مد نظر است برسید، ولی در بازی های نقش آفرینی بسیاری از اتفاقات بازی را شما رقم می زنید!



بازی های Action Adventure به من حس و حال عجیبی می دهند، ساعت ها پای بازی سرگرم می شوی و می توانی شهری را به آشوب بکشی یا کشتار جمعی راه بیاندازی. عنوان Far Cry یکی از بازی های اکشن ماجراییست که احتمالاً عده زیادی این بازی را تا قبل از نسخه سوم آن نمی شناختند. Ubisoft در نسخه دوم بازی با ارائه یک سری نوآوری و ویژگی های خاص و تغییراتی گسترده، این عنوان را مختص خود کرد و در نسخه سوم یک عمل جراحی حرفه ای را در نظر گرفت و آن را به انجام رساند که نتیجه آن چیزی شد که قرار است نتیجه اش را در این مقاله بررسی کنیم.

من از تو دیوانه ترم!

داستان بازی حول شخصیتی به نام جیسون برادی (Jason Brody) می چرخد. وی همراه با گروهی از دوستانش برای یک مسافرت تفریحی عازم جزیره ای اقیانوسی می شوند، غافل از اینکه بدترین اشتباه زندگیشان را انجام داده اند. در این جزیره یک گروه قاچاقچی انسان به سرپرستی Vaas فعالیت فروش انسان ها را انجام می دهد و گروه جیسون یک لقمه چرب و نرم برای آنهاست.

وی پس از دستگیری آنها سعی بر اخاذی از خانواده آنها و سپس فروششان دارد، ولی جیسون و برادرش حرفه ای تر از این صحبت ها هستند و می توانند فرار کنند، اما از آن سو Vaas یک نابغه دیوانه تشریف دارد که برای هر کاری که انجام می دهد تمامی اتفاقات را در نظر می گیرد. جیسون در طول داستان یاد می گیرد دیوانه ای باشد که از قفس پریده است و کنترل کردنش کار هرکس نیست، یک جان سخت تمام عیار که هدفی جز نجات دوستان و نابودی دشمنانش ندارد؛ وی برای این کار دست به هر کاری می زند و خطرهای بسیاری را به جان می خرد. از سوی دیگر گروهی بومی نیز به رهبری Citra قصد نابودی Vaas و تشکیلاتش را دارند و شما را در رسیدن به هدفتان یاری می کنند.
داسان بازی سرشار از دیالوگ های به یاد ماندنی و حرفه ایست که اکثراً از زبان Vaas خارج می شود، شخصی که با آن می توانید دیوانه بودن را تجربه کنید و به معنای دقیقی از این کلمه دست پیدا کنید. به شخصه از صحنه تعریف او از دیوانگی بسیار لذت بردم.

نویسندگی این بازی بر عهده Jeffrey Yohalem بوده است که در کارنامه وی عنوان AC: Brotherhood نیز به چشم می خورد. در کل من این عقیده را دارم که وی یک دیوانه مطلق بوده است که توانسته همچین داستان و دیالوگ هایی را خلق کند!



Far Cry 3: Assassin's Creed III

شاید الان به دنبال این هستید که چرا چنین عنوانی برای این بخش انتخاب شده؟ ولی اگر این دو بازی را تجربه کرده باشید و در طول بازی به کارهایی که انجام می دهید دقت لازم را داشته باشید خواهید فهمید که هسته و ساختمان اصلی این دو بازی یکیست و ۹۰ درصد کارهایی که در این دو بازی انجام می دهید هیچ فرقی با هم ندارد!

یکی از زجرآورترین بخش هایی که Far Cry 2 به همراه داشت این بود که برای رفتن به یک منطقه حتماً باید آن مسیر را طی می کردی، بدون هیچ تلپورتی و بیشتر وقت مخاطب در همین نقل مکان کردن ها به هدر می رفت و باعث خستگی و بی حوصلگی او در حین انجام بازی می شد؛ حال در این نسخه شما می توانید از سیستم تلپورت استفاده کنید. در طول نقشه مکان هایی قرار گرفته شده که در اختیار دزدان دریایی می باشد، حال اگر بتوانید این مکان ها را آزاد کنید، این مکان به Safe House شما تبدیل می شود و می توانید به هر کدام از آن ها که می خواهید تلپورت کنید. همچنین بعضی از Safe Houseهای موجود در بازی به صورت فابریک در نقشه قرار گرفته شده و علاوه بر این می توانید در این مکان ها به کارهای دیگری نظیر خرید و فروش سلاح نیز بپردازید و یا با بومی های آن منطقه به پوکر بازی کردن مشغول شوید.

Far Cry 3 عنوانیست که وابسته به محیط است، یعنی اینکه اگر از محیط و جانوران و گیاهان استفاده نکنید هرگز نمی توانید موفق شوید و به سختی به خواسته خود می رسید. برای درک بهتر این قسمت می توانم سیستم Crafting (ترکیب کردن) بازی را برای شما مثال بزنم. در اکثر بازی ها، مخاطب می تواند انواع مختلفی از اسلحه را حمل کند ولی در اینجا چهار Slot برای اسلحه شما در نظر گرفته می شود و هر بخش با Craft کردن باز می شود، برای مثال یک Slot به وسیله Craft کردن با پوست کوسه و ... . حتی می توانید به وسیله گل و گیاه نیز برای خود سرنگ های مختلفی Craft کنید، مثلاً سرنگ Health یا سرنگ Breath که در هنگام شنا کردن نفس شما را بیشتر می کند و می توانید مدت بیشتری را در زیر آب سپری کنید. البته این نکته را هم بگویم که Craft کردن چه در بخش اسلحه و چه سرنگ ها و آیتم ها مربوط به یک حیوان خاص می باشد، منظور این است که نمی توانید از پوست یک حیوان یا یک شاخه گل برای تمامی بخش های مربوطه استفاده کنید.



همچنین در طول بازی یک سری آیتم هایی به صورت جعبه قرار گرفته شده که با باز کردن آن ها پول و مهمات و ... بدست می آورید که در طول بازی کمک بسزایی به مخاطب می کند. حال این سوال برای مخاطب پیش می آید که این جعبه ها را در طول مسیرش چگونه بیابد؟ Far Cry 3 نیز همانند سری Assassin’s Creed سیستمی را قرار داده که به کمک آن می توانید بخش های مختلف نقشه را باز کنید و مسیرها و آیتم ها را پیدا کنید. این کار در سری AC به وسیله بالا رفتن از برج ها صورت می گیرد و در FC3 به کمک دَکل های رادیو و بالا رفتن از آن، البته فکر نکنید که بالا رفتن از آن بسیار ساده می باشد، در بعضی از دکل ها گریه مخاطب در می آید!

حال میرسیم به اسلحه های بازی. به شخصه می توانم بگویم تنوع در اسلحه ها آن هم در کلاس های مختلف (Sniper، LMG، SMG) خوب است، نه زیاد و نه کم و تا حدیست که مخاطب بتواند سلاح مد نظر خود را بدست آورد و با آن استخر خون راه بیندازد. همچنین می توانید اسلحه های خود را ارتقاء بدهید و از Camoها و Assignmentهای مختلفی بر روی آن استفاده کنید. همچنین یک سری از اسلحه های خاص نظیر Repair Tool، تیروکمان، Flame Gun و ... نیز در بازی وجود دارد که در نوع خود جالب می باشند، مخصوصاً تیروکمان که هر کسی را وسوسه می کند. در کنار همه این اسلحه ها، یک سری سلاح دیگر از کلاس های مختلف نیز وجود دارند، حال تفاوت این اسلحه ها در چیست؟ شاید کسی باشد که حوصله ویرایش و ارتقاء اسلحه خود را ندارد، او می تواند از این اسلحه های Edit شده و کاملاً شیک و مجلسی استفاده کند.

مراحل بازی نیز در نوع خود جالب و چالش برانگیز هستند، از مراحل تخیلی که در توهمات جیسون هستند گرفته تا مراحل احساسی و ... . نکته بسیار جالبی که در Far Cry 3 نهفته است سبک مخفی کاری این بازیست. در بازی های شوتر اگه حرف اول را اسلحه و هدف گیری می زند، اینجا حرف اول را قدرت فکری و چیدن یک استراتژی خوب می زند که چگونه وارد پایگاه دشمن شوید و چطور آن ها را نابود کنید تا کسی متوجه حضورتان نشود. شاید در نگاه اول این کار بسیار سخت باشد ولی دوربین عکاسی جیسون این کار را تا حدی ساده کرده است. به وسیله این دوربین می توانید دشمنان را Mark کنید و بفهمید که هرکدام از آن ها چه سلاحی در دست دارد، مثلاً کدام یک اسنایپر دارد و کدامیک با اسلحه سرد به شما حمله خواهد کرد! یکی دیگر از وسایلی که شما را در این کار یاری می کند سیستم حواس پرتیست که شما می توانید به وسیله یک سنگ و پرتاب آن به سوی دیگر نظر دشمن را به سمتی اشتباه جلب کنید و با رفتن بر پشت سرش وی را خلاص کنید. بعضی از مراحل دارای صحنه های QTE نیز می باشد، نظیر صحنه ای که Vaas جیسون را به داخل آب پرتاب می کند و جیسون می بایست به وسیله حرکات QTE خود را نجات دهد. باید تاکید کرد که AI (هوش مصنوعی) دشمنان در این بازی نیز عالیست و با کوچکترین حرکت اضافه از سوی شما به وجودتان پی خواهند برد و اطراف را می گردند.



نوبتی هم که باشد نوبت سیستم آپگرید بازیست که به وسیله یک سری خالکوبی بر روی دستان جیسون به نمایش در می آید. با گرفتن XP می توانید برخی از قابلیت های خود مثل میزان Health و ... را آپگرید کنید. در کل این سیستم از سه بخش تشکیل شده است. اولین بخش مربوط به قابلیت های جیسون می باشد، دومین بخش مربوط به اسلحه ها (Fast Reload و ...) و سیستم سلامت است و سومین بخش مربوط به Crafting و برخی از مسائل جانبیست. با آپگرید کردن هر بخش قسمتی از خالکوبی دستان جیسون نمایان می شود. به گفته یکی از بومی های این جزیره "موقعی که خالکوبی ها کامل شوند قدرتی نهفته در تو بوجود می آید." پس تا می توانید XP جمع کنید و کل Skillها را باز کنید.

اگر به یاد داشته باشید در Far Cry 2 موقعی که شخصیت بازی آسیب می دید می توانست با کارهایی خاص نظیر درآوردن تیر از دست، خود را Heal کند. این ویژگی قدیمی و جذاب نیز در این نسخه به چشم می آید و همانند قبل می توانید با درآوردن تیر از دستان خود و یا جا انداختن مچ و انگشت، خود را Heal کنید، و یا اگر می خواهید مقدار بیشتری از Health خود را Heal کنید می توانید از سرنگ هایی استفاده کنید که در طول بازی آن ها را Craft کرده اید.

فرار گروهی

Far Cry 3 اولین نسخه از این سریست که دارای بخش Co-Op می باشد آن هم با یک داستان مجزا از بخش انفرادی بازی. در این بخش داستان ۴ شخص همسفر در یک کشتی تفریحی را دنبال می کنید که توسط دزدان دریایی مورد حمله قرار می گیردند و جان سالم به در می برند. حال این ۴ نفر می بایست برای رهایی از این جنگل جهنمی دزدان دریایی را از پیش روی خود بردارند که بدون همکاری هم این کار غیر ممکن است.

بخش مشارکتی بازی قابلیت بازی کردن با ۴ بازیکن به طور همزمان را دارد و هرکس می تواند شخصیت مد نظر خود را انتخاب کند. جالبی این بخش دارا بودن مراحل متعدد همراه با نقشه های وسیع می باشد. این نکته را هم اضافه کنم که هر مرحله از بخش هایی تشکیل شده که پس از پایان آنها یک Checkpoint در بازی زده می شود تا بازیکنان اگر در طول بخش بعدی کشته شدند، بتوانند از ادامه داستان بازی کنند. در ابتدای بازی یک کلاس آماده در اختیارتان قرار می گیرد که دارای اسلحه های از پیش تعیین شده ای می باشد. با پیشروی و دریافتXP سطحتان ارتقاء پیدا می کند و می توانید اسلحه ها و Perkهای مختلفی را Unlock کرده و کلاسی که مد نظرتان هست را پیاده سازی کنید.



نکته جالب اینجاست که XPهایی که در بخش مشارکتی و بخش چند نفره دریافت می کنید یکی می باشد و خیالتان از بابت Lvl Up کردن راحت می باشد. شاید بخش چند نفره Far Cry 3 را بتوان الگویی از سری Call of Duty در نظر گرفت، ولی با همه این حال، استدیو سازنده نوآوری هایی را به بازی اضافه کرده است که این بخش را از سری CoD متمایز می کند، برای مثال می توان بخش Final Movie را نام برد؛ در این بخش بازیکنان می توانند فیلم های مختلفی را در طول بازی و Lvl Up کردن باز کنند که شامل ۲ بخش Mercy و Punish می شود. این فیلم ها در پایان هر بازی به نمایش در می آید، برای مثال شما یکی از فیلم های بخش Punish را انتخاب می کنید، پس از پایان بازی ۳ نفر اول تیم برنده نفر اول تیم بازنده را گرفته و کتک می زنند!

از دیگر بخش های بازی می توان به ۲ بخش Battle Cry و Tattoo Editor اشاره کرد. در Battle Cry شما می توانید برای هر کلاس خود یک قابلیت خاص انتخاب کنید که فعال کردن آن در طول بازی بر روی کل تیم تاثیر می گذارد؛ برای مثال اگر Health را انتخاب کنید هنگامی که Health چند تن از هم تیمی هایتان کم باشد می توانید از آن استفاده کنید و کل تیم را Heal کنید. در Tattoo Editor شما می توانید بر اساس طرح های موجود خالکوبی مورد علاقه خود را ساخته و بر روی بدن خود به نمایش در آورید. در بازی CoD: Black Ops 2 نیز چنینن قابلیتی به نام Emblem Editor به جشم میخورد. همچنین می توانید Skillهای مختلفی را برای کلاس های خود انتخاب کنید که این Skillها انفرادی می باشند نظیر Fast Reload و همانند بخش تک نفره می توانید سلاح های خود را آپگرید کنید و از Assignment ها و Camo های مختلفی را برای سلاح خود انتخاب کنید.

خیلی ها فکر می کنند حالا که این بازی بخش چند نفره دارد می بایست همه چیز آن تقلیدی از Call of Duty یا Battlefield باشد، ولی اینطور نیست و همیشه ایده های نو می توانند آغاز یک موفقیت جدید باشد. در نسخه دوم بازی شاهد این بودیم که می توانستید نقشه های دلخواهی را طراحی کنید و با دوستانتان آن را تجربه کنید. این بخش از نظر من یک ایده کاملاً جدا و جالب نسبت به سبک های همنوع می باشد. این بخش نیز در Far Cry 3 تعبیه شده و این بار با نام Silver Player Maps و Bronze Player Maps. از دیگر مدهای بازی می توان به Team Deathmatch و Domination و همچنین دو مد جدید Transmission و Firestorm اشاره کرد.



گیم پلی این بازی از نظر من هیولاییست بی نظیر که تا به حال نظیر آن را ندیده بودم. Far Cry 3 با ارائه یک گیم پلی هیجانی متنوع با ایده های نوع هر قشر از مخاطب را سرگرم می کند. چه بخواهید به گشت و گذار بپردازید و چه بخواهید کشتار راه بیندازید و یا از آن دسته مخاطبانی هستید که عشق پیدا کردن زیر خاکی و آیتم های مخفی بازی هستید Far Cry 3 بهترین گزینه می باشد.

جنگل های سوخته، خون های ریخته

یکی از دلایل برتری این بازی نسبت به سایر عناوین ویدئویی داشتن یک موتور گرافیکی انحصاریست. Dunia Engine 2 نام موتور گرافکیست که در این نسخه از آن استفاده شده که نسخه بهینه شده Dunia 1 می باشد، موتوری که در Far Cry 2 نیز به کار گرفته شده بود. این موتور گرافیکی در کنار داشتن مزایای خوب و خارق العاده اش دارای معایب پیش پا افتاده ای نیز هست که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

Far Cry 3 دارای یک محیط گرافیکی جذاب و دل نشین می باشد و شادابی و طراوت به خوبی در آن موج می زند. یک کنتراس و تعادل بی نظیر بین رنگ ها به وجود آمده است که به هیچ وجه از نگاه کردن بیش از جد به محیط و رنگ ها خسته نمی شوید. Draw Distanceهای فوق العاده، نورپردازی های قابل قبول و سایه زنی های عالی از ویژگی های گرافیک این بازیست. طراحی محیط و نقشه بازی قابل قبول می باشد و طراحی حیوان های بازی هم خوب هستن، چراکه از هرگونه که بخواهید حیوان به چشم می خورد، از کوسه و خرس گرفته تا گونه های کمیاب خوک ها!

آتش بازی و به آتش کشیدن محیط یکی از بخش های اصلی سری Far Cry می باشد که در اینجا این عمل به خوبی نشان داده شده. با به آتش کشیدن یک تکه از زمین جنگلی، به خوبی پس از مدتی گُر می گیرد و اندکی بعد کل جنگل را آتش گرفته می بینید. همچنین این عمل برای خانه های پوشالی نیز صادق است. حال ضعف این موتور در اینجا خود را نشان می دهد و آن هم چیزی نیست جز نبود قدرت تخریب پذیری. در این بازی شما می توانید خانه ها را به آتش بکشید ولی هیچ آثاری از سوختن و خرابی وسایل نیست.

طراحی اسلحه ها نیز متناسب با نوع واقعیشان می باشند، فقط در این بین طراحی AK47 با کمی بی دقتی همراه است. طراحی چهره های اصلی داستان نیز جالب می باشند و تنها ضعف آن در این است که سعی شده بیشتر بر روی چهره های اصلی داستان کار شود و بقیه چهره ها ساده کار شده اند. 



صدای جیغ طاووس ها!

صداگذاری نیز یکی دیگر از عواملیست که باعث جذابیت این بازی شده. شاید در این بازی زیاد از موسیقی های ساخته دست بشر خبری نباشد، ولی موسیقی طبیعت نظیر صدای رودها، پرندگان جنگل، یا حتی صدای جیغ طاووس ها نیز دلنشین هستند. حتی بعضی وقت ها به وسیله همین صداها می توانید موقعیت دشمن و یا حیوان وحشی را بفهمید.

صدای اسلحه ها نیز خوب کار شده است و ضعفی در این بخش دیده نمی شود. شاید بهترین بخش صداگذاری مربوط به صداپیشه های بازیست. به شخصه از صحبت های Vaas بسیار لذت می بردم؛ این صدا به خوبی با چهره و حرکات همخوانی دارد و دیالوگ هایی که برای افراد انتخاب شده است متناسب با بازی و شخصیت افراد می باشد. حتی افراد بومی نیز دارای لهجه محلی خود هستند.

در آخر باید بگویم که از نظر من این بازی بهترین است و در این سبک خود دارای نوآوری های خاصیست که به جا هم بودند. همچنین لازم به ذکر است که بازی چند بعدی ساخته شده است، یعنی اینکه هر قشری می تواند با این بازی حال کند و به کار مورده علاقه خود بپردازد. Far Cry 3 بهترین است و آن هم بهترین ۲۰۱۲.






حداقل سیستم مورد نیاز :

OS: Windows Vista (SP2) / Windows 7 (SP1) / Windows 8

CPU : 2.66 GHz Intel Core 2 Duo E6700 or 3.00 GHz AMD Athlon 64 X2 6000+ or better

RAM: 4 GB

Hard Disk Space: 12 GB of free hard disk space

Video Card: 512 MB DirectX 9.0-compliant card with Shader Model 4.0 or higher

DirectX®: DirectX 9.0

حجم فایل ها : 4.7 گیگابایت

تصویری از محیط بازی (1)

تصویری از محیط بازی (2)

پسورد فایل ها : www.freegames.ir

لینک های دانلود : ( لینک های مستقیم تا پایان تاریخ 92/7/17 فعال هستند و پس از این تاریخ غیر فعال خواهند شد )

دانلود پارت 1 : Indirect Link – Direct Link

دانلود پارت 2 : Indirect Link – Direct Link

دانلود پارت 3 : Indirect Link – Direct Link

دانلود پارت 4 : Indirect Link – Direct Link

دانلود پارت 5 : Indirect Link – Direct Link

آموزش نصب :

پس از دانلود , تمامی پارت ها را در کنار هم قرار داده و پوشه ی بازی را با استفاده از نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. پس از انجام این مرحله , فایل Far Cry 3.iso را به همین ترتیب و با همین نرم افزار از حالت Iso خارج کنید. سپس فایل Setup ظاهر شده در همان صفحه را به صورت Run As Administrator اجرا کنید. فایل های آپدیت بازی در پوشه ی Redist قرار داده شده که پس از اتمام مراحل قبلی , می توانید آن ها را نیز نصب کنید.





برای دانلود فایل از سرور Picofile اینجا رو کلیک کنید.

برای دانلود فایل از سرور 4Shared اینجا رو کلیک کنید.

حجم فایل : 228.14KB

پسورد فایل : www.mamogame.blogfa.com




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">